Header Ads

Header ADS

KADRO EĞİTİMİNDE TEORİ VE PRATİK

1 Aralık 1931 tarihinde KIZIL MESLEKLER ENSTİTÜSÜnün Kuruluşunun 10 uncu yılında, 
Yoldaş LM KAGANOVIÇ in Yaptığı Konuşma

Sovyetler Birliği Komünist Partisi Tarihinin Bolşevik Eğitimi  İçin

Önceki Sayfa - Tamamı PDF İndir

II. KADRO EĞİTİMİNDE TEORİ VE PRATİK

I. Parti Çizgisi Programına Uygun eğitim Mücadelesi, ne olursa olsun pratik çalışmalarla bağlantılı olmalıdır.

Pratik üretimini her yönden genişletmeli ve iyileştirmeliyiz; kadrolarının eğitimini, özellikle I. R içinde, Devlet, Sovyet ve Parti aygıtlarının çalışmalarıyla, ekonomik organları ile, halk komiserliklerinin çalışmaları ile bağlantı kurmamız gerekir.

Ve bu, tüm Kızıl Profesör Enstitülerinde, bütün bölümlerinde (Ulaştırma, Planlama, Tarım bölümleri, vb.) yapılmalıdır.

Eğer bir uzman, Sovyet ve kollektif çiftliklerin kurulması ile yakından bağlantılı değilse, eğer bu uzman bilgisini, yapıcı kabiliyetini analiz yapabilmek ve büyük zengin bilgisini genelleştirmek için, deneyimleri derinlemesine ve Leninist bir biçimde gerçeğin diyalektiğini anlayabilmek için pratiğe uygulayamazsa, IRP'de iyi bir tarım uzmanının eğitilebileceğini düşünmemeliyiz.
Dünyanın hiçbir yerinde böylesine bir kapsam alanı, bir öğrencinin ülkemizde olduğu gibi pratikte bilgilerini test edebileceği böylesine bir laboratuvar yoktur.

Kızıl Profesörler Enstitüsündeki her öğrenci, her öğrenen pratiği genelleştirebilmesi, pratiği teori seviyesine yükseltebilmesi ve teoriyi pratikle zenginleştirmesi gerekir. İşte bir örnek.

Geçen yıl ulaşım sistemimizdeki zorluklarla uğraşırken, kişisel sorumluluk eksikliği, obeslitska faktörüyle karşılaştık; bu kişisel sorumluluk eksikliğiyle ilgili temel sorunun lokomotiflerin sürülmesinde olduğunu tespit ettik. Uygun önlemler alındı. Her lokomotifin aynı ikili ile (şoför ve itfaiyeci) hizmet edilmesi için mücadele başladı ve işler geliştirildi. "

Birey, Parti ulaşım sorununun çözümü için mücadele ederse, o zaman bilimsel kadrolarımız, Komünist Akademi ve IRP, zaten düzenli giden yolu izlemiş ve Parti'nin ulaştırma sistemini yenilemesine nasıl yardım edeceğini bulmaya çalışacağını düşünebilirdi. Altı ay sonra, Parti ikinci bir sorunla karşılaştı, demiryolu vagonlarını ve vagonlarını kullanmada kişisel sorumluluk eksikliği. Bununla birlikte, bilimsel çalışanlarımız, bilimsel kadromuz ve özellikle de IRP'nin ulaşım bölümü, lokomotiflerin hizmetini iyileştirme mücadelesindeki deneyimleri araştırmış ve bu deneyimleri ulaşıma uygulamış olsalardı, vagonların kullanımında kişisel sorumluluk eksikliğini görebilirlerdi.

Kızıl Profesörler Enstitüsü'ndeki öğrenci kendi alanında uzmanlaşmalıdır, bununla beraber IRP'deki her öğrenci bir Parti üyesi, Marksist-Leninisttir ve bu nedenle şu şekilde devam edemeyiz: işte iktisatçı olarak eğitilmiş bir kişi-ekonomi dışında başka hiçbir şeyle uğraşmamalı ve işte felsefe okuyan birisi- alanı sadece felsefedir, vs., böyle bir "uzmanlığa" karşı savaşmalıyız.

Gerçekte, tek tip bir Marksist-Leninist eğitimin sadece birbirine bağlantılı ayrılmaz parçaları vardır. Şüphesiz ki, bir uzmanlık vardır; ve bu da gereklidir: Her kurumda, birinin yola çıkması gereken temeli tespit etmek, kişinin uğraştığı başlıca şeyi belirlemek gereklidir. Bununla birlikte birey uzmanlığı saçmalığa yüceltmemelidir. Yaşamda, tüm bu uzmanlıkların karşılıklı olarak birbirleriyle ilişkili olduğunu, hepsinin birbirleriyle çözümsüz bir şekilde bağlantılı olduklarını unutmamak gerekir.

Parti, somut bir işleyiş, teorik çalışmalarda açık bir amaç için çaba gösterilmesini talep eder. Teori ve pratiğin ayrıştırılmasına karşı olan mücadelesinde, iki cephede,- bir tarafta işe yaramaz bir meşguliyet ve dar pratikliğe karşı, diğer tarafta akademik-ciliğe ve biçimciliğe karşı mücadelede- parti Marksist ve Leninist teori ve taktikler ve teori ile pratiğin en yakın bağlantısını teorik kadroların derinlemesine çalışılmasını talep ediyor

IRP’deki öğrenciler, lider ve eğitimci olarak mesleklerine hazırlanırken aynı zamanda kendilerini de eğitmek zorundadır. Başkalarının lideri ve eğitimcisi olarak kişi kendisinin hata yapmasından muaf değildir. Bu nedenle, bu öğrencilerin sistematik olarak özeleştirilere katılmaları gerekir. Söylemek gerekirse, son birkaç yıl Komünist bilim cephesinde saflarımızdaki derin özeleştiri yılları oldu.

Bilimsel cephede, bir dizi zararlı "sistemler", göze batan bir dizi ilkesel hatalar keşfedildi; politik ekonomide Rubinism, felsefede Menşevik idealizm ve mekanizm, hukuk ve Devlet alanında bir dizi hatalar ve son olarak, edebiyat alanında çeşitli zararlı "teoriler". Burjuva ve küçük burjuva etkisi, bu teorik cephelerde her alanda keşfedildi.

Devlet Planlama Kurumu içinde Gromanism ve ekonomik biliminde Rubinism birbirlerine bağlantılı olduğu söylenebilir. Biri Planın oluşturulmasında kafa karışıklığı yaratmaya çalıştı, diğeri görünüşte Marksist, ama aslında anti-Marksist ve Leninist formüllerle ekonomistlerimizin dikkatini sosyalist inşanın gerçek uygulamasından saptırmaya çalıştı.

Ekonominin siyasetten ayrılması, burjuva teorisyenlerinin ve sosyal faşist uşaklarının en karakteristik özelliğidir. Bu nedenle, örneğin, Marksizmin düşmanı olarak uzun süre teşhir edilen Karl Kautsky , son kitabında, Materyalist Tarih Anlayışı kitabında şöyle yazıyor:
“İki karşıt sınıfın, sadece mutlak değil ama göreceli olarak daha güçlü hale gelmesi nasıl mümkün olabilir. Bariz çelişkilerin açıklaması, bu iki sınıfın oldukça farklı iki alanda sürekli olarak güçlendiğidir. Kapitalistlerin güçleri ekonomi alanında sürekli olarak artmaktadır ve proletaryanın güçleri politika alanında sürekli artmaktadır. ”
Troçki, bu burjuva teorisini yaymakta hiçbir şekilde Kautsky'nin gerisinde kalmadı. Sürekli Devrim kitabında şunları yazıyor:
Bir ülke sadece sosyalizmin bağımsız inşa edilmesi için değil, aynı zamanda sosyalleşme için geniş önlemler için olgunlaşmadan, Proletarya diktatörlüğü için olgunlaşmış hale gelebilir."
Başka bir deyişle, politikada- proletarya ve ekonomide- burjuvazi.

Böylece, ekonomi ve politikanın Marksist-Leninist birliğine karşı mücadelenin temelinde, işte Kautsky ve Troçki'nin görüşlerinin tam bir kimliği ortaya çıkmıştır.

Partimizin çeşitli çarpıtmalara ve sapmalara karşı mücadele tarihinde, siyaseti ekonomi alanından ayırmak için benzer girişimlerde bulunulmasıyla karşılaştık.

Ekonomizmi ele alalım. Hatalarının doğası nerede yatıyor? Siyasi üst yapıyı ve ekonomiye tepkisini görmezden gelmekte, ekonomik gelişimin kendiliğindenliğine taviz vermekte yatmaktadır. Bu eski bir hikâye. Sağ sapmayı alalım; yanılgısının özü, proleter diktatörlüğün devrimci transformatör rolünün inkâr edilmesi, kendiliğindenliğin ısrarıdır. Hem ekonomistler hem de Sağlar söz konusu olduğunda, en altta, siyasetin ekonomiden ayrılması, birinin diğerine karşı getirilmesi var.

Dahası, sendikalar hakkındaki tartışmaları dikkate alırsanız, Lenin'in muhaliflerinin hatalarının özünün, ekonomi ve siyasetin diyalektik birliği konusunda anlayışa sahip olmamalarından, ya da Lenin yoldaşının dediği gibi Politika ile ekonomi arasındaki ilişkilerin teorik olarak yanlış, eklektik bir tanımıyla ifade edilen Marksizm'i "unutma"larından olduğunu göreceksiniz.  ”

Bu nedenle, Kızıl Profesörler Enstitüsünde ve tüm ekonomik cephelerde, Parti eğilimlerimizle eğitime daha fazla nüfuz etmeliyiz; somut gerçekteki antagonizmaların sentezini anlamak, her teorik tezde onun günün yakıcı sorularına uygulanmasını nasıl bulacağımızı öğrenmemiz gerekir.

Karşıtlıkların sentezinin somut gerçekte nasıl bulunacağını bilmek, zorluklardan korkmamak, her şeyden önce, yolumuzda yükselen yaşam çelişkilerinden korkmamak, ama Bolşevik enerji ve ısrarla üstesinden gelmek anlamına gelir.  Ve bu aynı zamanda, zorluklarımızın, onların üstesinden gelme ihtimalini de içinde taşıyacakları anlamına gelir.

Bu, zorluklarımızın karakteristiğinin, kendilerinin bize onların üstesinden gelmek için temelleri verdiklrri anlamına gelir. Stalin: CPSU’nun XVI Kongresi’nde CC’ye Siyasi Rapor

Bu olasılığı gerçeğe dönüştürmeliyiz; Tüm manevi güçleri ve zafer iradesini harekete geçirirken, bu nesnel olasılığa yardımcı olmalıyız, onu daha hızlı ve daha iyi bir gerçeğin içine dönüştürmeliyiz. Eğitime Bolşevik bir yaklaşımla yaklaşmalı ve Hegel'den nasıl alınacağını anlamalıdır, örneğin bizim için, mücadelemiz için ne gerekli. Özelde, geçmişin tarihine Partinin çizgisiyle, bugün karşımıza çıkan ve yarın ​​yüzleşecek olacağımız yeni büyük görevlerle birleştirerek Bolşevik, Leninist tarzda yaklaşmak zorundayız.

İşte burada, eğitimde Parti eğiliminin niteliği oluşur, içinde işte burada Marksist-Leninist eğitimin anlamı yatar ve bunun için Bolşevik bir tarzda mücadele etmek gerekiyor.

Devamı

Çeviri
Erdoğan A
2 Mayıs 2020

Hiç yorum yok

Blogger tarafından desteklenmektedir.